Gezien de toenemende aandacht voor hybride en elektrificatie was vanuit Porsche Centrum Eindhoven | Maastricht de wens om eigen laadvoorzieningen aan te bieden die geheel in lijn zijn met de merkwaarde van Porsche.
Met kwalitatief hoogwaardige en esthetische laadvoorzieningen wil PGZ elektrisch laden op een premium wijze mogelijk maken. De huidige markt van laadvoorzieningen is enigszins verzadigd en homogeen. In tegenstelling tot de doorgaans ‘’steriele’’ witte laadpalen, die vaak enkel een functioneel doel hebben, wil PGZ voorzien in een laadbehoefte die verder gaat.
Het uitgangspunt is immers om PGZ klanten geheel te ontzorgen gedurende de customer journey. Hey! Charging voorziet perfect in die behoefte, waardoor een samenwerking ontstond die uniek is in het premium segment. Hey! Charging is begonnen uit een frustratie, namelijk een gebrek aan stijlvolle laadpalen. De eigenaar, die tevens architect is, heeft uiteindelijk zelf een schets gemaakt dat later uitmondde in Hey!
Vanuit kwalitatief oogpunt was de wens om een hoogwaardig product aan te bieden. PGZ Charging maakt uitsluitend gebruik van duurzame materialen waarbij de interne hardware geproduceerd wordt door Bender. Deze Duitse fabrikant is marktleider als het gaat om elektrische laadcomponenten.
De kwaliteit heeft tevens weerklank op andere onderdelen zoals de laadkabels, meetapparatuur, Software/Apps en het spuitwerk.
Tegelijkertijd wil PGZ Charging een laadvoorziening aanbieden die qua design onderscheidend is van andere aanbieders. Zo biedt PGZ Charging de mogelijkheid om iedere laadvoorziening uit te voeren in een (Porsche) lak naar keuze.
Specifiek voor de ‘’One’’ laadpaal zijn ook drie natuurmaterialen beschikbaar, namelijk: eikenhout, cortenstaal en beton. De personalisatie mogelijkheden kunnen leiden tot een design dat mooi overgaat in een exterieur van een woning of juist fungeert als eyecatcher.
PGZ Charging wilde een fundamenteel verschil maken op het gebied van service. Potentiële leads voor een laadvoorziening worden in de basis proactief telefonisch benaderd. Enerzijds om initiële informatie te delen, anderzijds om eventuele vragen te kunnen beantwoorden.
Voor veel klanten is een laadvoorziening een relatief nieuw product waar op weinig informatie over bekend is. Tegelijkertijd vormt het een noodzakelijk product waar uiteindelijk dagelijks gebruik van wordt gemaakt. Om die reden hecht PGZ Charging veel waarde aan persoonlijk contact.
Wat PGZ Charging verder onderscheid is de mogelijkheid om een laadvoorziening te laten installeren. Normaliter is dit de eigen verantwoordelijkheid van de klant, maar iedere PGZ Charging klant heeft de mogelijkheid om dit aan ons (Hey! Charging) uit te besteden.
Hiermee wordt een bepaalde kwaliteitstandaard gegarandeerd en heeft de klant zekerheid dat alle randzaken zoals kabels en tegels correct worden weggewerkt en/of teruggeplaatst. Feitelijk hanteert PGZ Charging een one-stop-shopping concept. Toekomstige vragen/problemen kunnen als gevolg hiervan snel worden afgehandeld.